Wednesday, January 11, 2012

pengalaman kerja



 
hyeee . . .lama dah tak mengupdate blogg .  .
sorry lah eah , ,bukan tak de mase tapi terlebih mase sampai malas sangat nak update blog yg tak seberapa ni..
dari sebelum kerja sampai dah kerja sampai dah berenti kerja baru nak update . .
malas tahap kronik . . HEHEHEHE
ok hari ni nak cerita sikit pengalaman aku kerjaa HAHAH
mula kerja pada . . .*jap tengok kalendar
haaa mula 28/12/2011 and berakhir pada 3/1/2012 . .
cuba kira berapa lama . .dah tak payah susah susah bukan lama sangat punn seminggu jee
act kitorang sepatutnya kerja sampai raya cina tapi sebab tak berfikir panjang kitorang mintak berenti awal..
kitorang kerja dekat JUSCO TEBRAU CITY .  .haaa jealous tak??
tak payah nak jealous sangat lah kan sebab kitorang punya kerja bukan nya bagus sangat punn
ok kitorang bekerja sebagai CASUAL WORKER . . pernah dengar tak??
aku pun tak pernah dengar masa aku jejak kaki kat situ lah first time aku dengar . .
haaa nama lain dia PACKER . .
tau tak apa yg kitorang buat??
tempat kerja kitorang dekat counter cashier tuu . .and tugas kitorang lepas cashier dah scan barang kitorang masukkan barang dalam plastikk . .
tuu jeee . . HAHAHAH macam hina sangat jee . .
tu jeee eah??korang ingat senang ke??
like seriously nampak senang kan tapi sebenarnya penattt tauuu..
awak,,kerja nih kena berdiri tau awakk haaaa sampai lenguh lenguh kaki tauu
kalau takde customer baru lah awak duduk . .and one thing about jusco is setiap masa ada orang . .
haaa pelik tauu . .diorang nie memang takde kerja lain selain shopping eah . .kaya betull . .bak mai sikit duit

MY FIRST DAY
haaaa pagi pagi dah semangat nak pergi kerja tauu . .
perasaan excited bercampur nervous takut risau semua ada lah kann
bila sampai je jusco tuu tibe tibe alamak,,,jusco tutup belum bukak nak masuk macam mana HAHAHA
nasib baik lah aku coll aishah rahman , ,dia yang bagitau ade pintuu yg khas untuk staff . 
but the thing is kitorang sesat selama maybe setengah jamm HAHAHA
dekat jusco pun boleh sesat kann . .nak carik pintuu khass tuu tak jumpa HAHAHA
and ade lah beberapa peristiwa lagii , , kena tegur sbb salah pakai tuudung and ade lah lagii
yang aku tak paham orang yang tegur tuu macam lah tak tau yg kitoang nih org baru yang nk tegur kasar apehall  . .tolonglah paham . .
maaf lah ye kami budak baru and know nothing . .
lepas dah settle kan eeverything then kitorang pun baru lah tau apa kerja kitorang yg sebenarnya . .
im not sure but maybe dalam 4 jam kemudian kitorang rehatt , ,and guess what kitorang semua dah give up and rasa macam nak resign hari tuu jugak HAHAHA
maklumlah kan org baru first time kerja .. penat sangat tauu hukhukhuk


THE SECOND DAY
pagi pagi dah kena marah HAHHAH ok salah kitorang jugak sebab tak reti bertanya . .
at first memang geram lah sebab cara marah tuu macam kasar but bila fikir balik ok memang salah kamii HAHA
and then kerja paling kelakar aku pernah buat kitorang kena basuh bakul yang orang buat shopping tuu . .
ohoohohoh korang pernah rasa?? tak pernah kann
basuh bilas lepastu nak jemur tetiba mendung dan gerimis last last kitorang kena lah lap . .
whatever lah . .kerja tah pape . .HAHAH
lepas rehat kitorang pun mulakan tugas packer tu balik . . .
and maybe hari kedua kepenatan tuu kurang sikit . .
 
THIRD DAY 
haaa kitorang dah diberitahu awal awal yang hari nie kitorang akan balik malam . .
sebab harinie adalah JCARD day . .
orang memang ramai lah kann
korang imagine lah sendiri betapa penat nye especially bila kerja sampai malam . .

THE FOURTH AND FIFTH DAY
hari hari yang berjalan seperti biasa . .
mungkin dah biasa kerja kutt sebab tak rasa penat sangat . .
and mungkin sebab dah enjoy kerja kat situu 

THE SIXTH DAY
hari nie pun berjalan macam biasa . .
tapi satu incident yang berlaku menyebabkan mieyn menangis . .
sebab kena marah customer pasal sushi
motif tak tau lahhh
maybe customer tu meroyan kutt HAHAHA
dia kata dia dah fobia dengan sushi HAHAHA
aku pun dah rasa takut jugakk
haaahahaa kalau lah korang tengok macam mana dia nangis. . 
to that customer agk agak lah kalau ye punn
menurut cashier cashier yang ada , ,kena marah customer tu perkara biasa and ada yang kena lagi teruk lagi ..
tak sanggup aku nak cerita HAHAH
sebab incident tuu aku dengan mieyn tak jadik nak sambung kerja . .
kalau nak ikutkan kitorang berhasrat nak sambung kerja sampai raya cina tuu tapi terpaksa lah batalkan niat tuu

THE LAST DAY
wahhh dah sampai last day dah kann
hari nie lah aku paling banyak bersabar
sebab sepanjang separuh hari aku asik kena jee . .
kena apa??kena tahan telinga je lahh
HAHAHA
orang orang yang berkenaan je yang tauu . .
nasib baik lah last day kann HAHAHA
nak balik tuu , ,sikit lah rasa mcam sedih lah jugakk HAHAH
 
but seriously act aku dah start enjoy kerja dekat situu . .
lagi lagi dengan abang abang and kakak kakak cashier yang baik . .
yang satu kepala dengan kitorang memang syok gila lah kan
lepastu dengan customer yang datang macam macam perangai kitorang jumpa 
beli beras 10kg nak pakai plastik , ,beli barang RM2 nak bayar pakai kredit card padahal bila kelurkan duit berkepuk kepuk . . HAHAHA
memang salah satu memori yang best lahh
lagi satu memori aku bila kaki aku sakit  dan bengkak and aku jalan dah macam orang cacat HAHAHA
sampai macam tu sekali aku kerja kann
and sampai sekarang ada lagi tanda yang tertinggal . .
tak sabar nak tunggu dapat gaji  .. 
bila lah agaknya kan HAHAHA
ok byeee. . .


No comments: