Thursday, December 22, 2011

sabar dan usaha

hye..assalamualaikum..
dah nak dekat sebulan dah aku habis SPM..
bosan lah kan..
aktiviti hari hari sama jee
bangun tidur online ... lepas sembahyang online lagi,, malam online,,sebelum tidur online..
sehari berapa jam aku habiskan dengan online agaknya kan..
disebabkan tak de kerja nak buat itulah satu satu nya aktiviti yang boleh aku buat..
nak tengok tv pun takda cerita..
cakap pasal kerja,,,aku rasa dah seminggu dah aku tunggu panggilan kerja..
aku dan kawan kawan aku masih lagi sabar menanti kalau kalau ada orang panggil untuk kerja
handphone memang sentiasa melekat dekat sebelah
betapa tingginya harapan untuk kerja..
dalam masa yang sama jugak kitorang dah pasrah kalau tak dapat..
harapan nak dapat kerja tu dah sememangnya tak da..
mungkin bukan rezeki kitorang kerja dekat situu..
maybe rezeki kitorang dekat tempat lain..
aku tahu rezeki dekat muka bumi ALLAH ni luas..
kalau tak dapat kat satu tempat maybe dapat kat tempat lain..
yang penting kena rajin berusaha..
dan kitorang pun dah plan nak keluar carik kerja lagi minggu depan..
cuma nak carik dekat mana tak tau lagii..
hopefully kali nie kitorang akan dapat...aminnn..
ya ALLAH tunjukkanlah di mana rezeki kami ya ALLAH ...aminnn..





No comments: